Monday, January 10, 2011

new post everybody..

dah lame x update blog ni.. haha.. another 1 year had past.. let's start a new one with a great year to remember (itu pun kalo umur panjang... doakan la, hehe)..

thn lepas, ade bende yg baik, ade bende yg kurang baik dah buat.. byk gak la yg blh recap balik.. tu la yg dinamankan muhasabah diri.. kalo boleh, yang baik tu, diteruskan dan ditingkatkan jd lagi baik.. kalo yang kurang baik tu, tinggalkan dan jgn buat lg.. yes we can.. huhu..

pernah gak terpikir yg dulu, i'm a happy go lucky person.. buat ikut suke sendiri je.. x kisah la org nk fikir ape.. yg penting diri sendiri happy.. tu 'jual ikan' (selfish) namenye.. tp ade gak bende yg dibuat tu, menyakitkan hati dan perasaan org lain..(chewah.. ayat drama tu..). utk permulaan tahun baru saya secara jujur dan ikhlas, meminta maaf kepada sesiapa yang selalu terasa hati dan perasaan terhadap tindakan saya yang sengaja dan tidak sengaja di lakukan oleh saya.. bukan semua org sempurna.. kadang2 bila buat silap, diri sendiri pun tak perasan.. kt tau enjoy je, tp org lain sakit hati menyampah ngan kelakuan kt.. mungkin ni semua ade dah tertulis, tp sendiri mau ingat la... haha.. (pengingatan utk diri sendiri sebenarnya..).

tahun baru dtg lagi.. Alhamdullilah, umur di panjangkan untuk berbakti dah sentiasa menambahkan amal ibadah dan ketaatan kepada Yang Satu..

azam.. Azam.. ape tu azam eh? Azam sepupu aku tu kot.. haha.. (sepupu aku tu name die Azam.. sibuk je nk bagi tahu.. bkn org yang baca ni nk tau pun..haha).. azam tahun ni.. tak list pun lg.. wakaka... tp yang pasti, nk abis kan study.. lepas tu, still x sure lg nk sambung study or nk keje.. kalo ikutkan malas nk keje.. nk belajar je, sbb saya sgt suke belajar benda baru.. bende kecik pun, still ilmu juga.. SAYA SANGAT SUKA BELAJAR BENDA BARU...( pengakuan jujur kedua ni..).. yg kedua, nk tingkatkan iman dan amal dalam diri.. yg penting konsisten dan tingkatkan.. btul tak rakan2?.. takpe, biar aku jawab.. BETUL... wahahaha..

diharapkan, tahun 2011 menjadi tahun yg gemilang dlm hidup.. may the past mistake not be repeated and i become a better person that previous year.. life must go on..

lasty... kt enjoy.. tata..

p/s: to me, myself, n ivy..

No comments:

Post a Comment